Op zoek naar peer gezonder dan appel?

peer gezonder dan appel
De gezondheidsvoordelen van een peer OptimaleGezondheid.com.
De peer is het lelijke broertje van de appel, maar zeker net zo gezond. Wellicht is de peer zelfs gezonder dan de appel. Toen ik vroeger klein was hadden kennissen van mijn ouders zelfs een perenboom in hun tuin staan.
Vlaams infocentrum land en tuinbouw Waarom ongeschilde appels en peren gezonder zijn VILT.
Om zo veel mogelijk voedingsvezels en bioactieve stoffen zoals flavonoïden en polyfenolen binnen te krijgen, eet je ook best de schil van je appel of peer op, zo blijkt. De schil van appels bevat namelijk twee tot drie keer meer flavonoïden dan het vruchtvlees en de schil van peren bevat tien keer meer polyfenolen en drie keer meer flavonoïden dan het vruchtvlees. De schil van appels is vooral rijk aan het antioxidant quercetine dat niet in het vruchtvlees voorkomt. Rode appels bevatten mogelijk meer flavonoïden dan groene appels. Anthocyaan geeft sommige appels dan weer hun rode blos. NICE raadt wel aan het fruit te wassen voor consumptie, om eventuele restanten van bestrijdingsmiddelen en andere onzuiverheden te verwijderen. Maken de voedingsvezels en de bioactieve stoffen je ook effectief gezonder?
De geneeskracht van peer Mens en Gezondheid: Gezonde voeding.
U leest h. Herfst: peren verwerken tot heerlijke recepten Peren mogen dan wel heel het jaar in de winkelrekken liggen, vanaf september zijn ze overal in overvloed aanwezig. Recepten met peer en stoofpeer Peren zijn populaire vruchten die erg veel weg hebben van appels.
Peer gezond? Lees hier de 7 voordelen 3 is het leukst. check. check. check.
Beschermt de huid: Wanneer je vaak peer eet kan dit ervoor zorgen dat je huid er stralender en gezonder uitziet. De vezels in peren zorgen ervoor dat de suikerspiegel niet te veel schommelt, waardoor de stof collageen niet beschadigt door te hoge suikergehaltes.
Peer gezonder dan appel Psychologie Magazine.
Peer gezonder dan appel. Gezondheid Niet de totale hoeveelheid lichaamsvet, maar de locatie van het vet zegt veel over gezondheidsrisicos, zo blijkt uit onderzoek. De klassieke Body Mass Index gewicht gedeeld door lengte x lengte is daarom een minder goede maat dan de Waist to Hip Ratio: tailleomvang gedeeld door heupomvang.
Peer activeert je brein.
Is die strak en de schil glad? Dan is de peer goed knapperig en lekker stevig. Heb je hem liever nog rijper? Wacht dan best tot steel en schil een beetje meegeven. Dan is hij mals en sappig. Peerliefhebbers kennen misschien ook de rode peer?
Waarom is het eten van één peer per dag belangrijk? Gezonder Leven.
Reguleert hevige spijsvertering. Als je regelmatig last hebt van de spijsvertering en je voelt je opgezwollen, zwaar of hebt last van gasvorming, aarzel dan niet om perensap te drinken of om een hele peer te eten. Het bevat pectine, wat helpt de effecten van zware spijsvertering te voorkomen.

Contacteer ons